Kultursektionen i Proletären FF kan nu stolt presentera vårens Caféhäng i Tynnered!
Vi kommer hålla Café ute på klubbhuset (Åkereds skolväg 20), hitills finns tre söndagar inplanerade.
Varje söndag kommer vi dra igång ca 14 och hålla på så länge folk tycker det är roligt (men antagligen börja packa ihop ca 18). Under alla tillfällen kommer vi ha lite försäljning av Kaffe, Te, Dricka, Hembakta kakor mm.
22 mars:
Handarbete & TV-spel
Ta med dig det du pysslar med just nu (stickning, virkning, broderier etc.) så kan vi byta tips och idéer. Kan du inte sticka, virka etc. så finns det grejer att prova på med och så hjälps vi åt!
Vill du hellre spela TV-spel? Det kommer finnas ett PS2 och antagligen ytterligare konsoller. Ta gärna med egna spel om du vill, men det kommer också finnas en del på plats.
26 april:
Bluesjam & Sällskapsspel
Kom och lira blues! Bas, Trummor, Gitarrer, Munspel & Keyboard kommer finnas på plats men ta gärna med egna instrument om du är sugen!
Känner du dig inte redo att äntra scenen eller vill du göra något helt annat? Vi kommer samma eftermiddag langa fram en rejäl laddning sällskapsspel (Alfapet, Risk, Monopol, A-Ö bl.a.) och det är bara att komma och bänka sig vid spelborden. Precis som med alla andra aktiviteter är de som vill såklart varmt välkomna att ta med egna bidrag!
31 maj:
Filmvisning & Pyssel
Vi kommer visa en långfilm, förhoppningsvis med projektor i vår stora sal, vilket blir en rejäl duk. Vilken film är ännu inte bestämt.
Förutom filmen kommer vi erbjuda pyssel, främst i form av pärlplattor men också lite annat smått & gott.
Varmt Välkomna!
måndag 2 mars 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar